A hírnév kezelése: Hasznos tippek és trükkök

 

Milyen fontos az üzleti hírnév? A válasz egyszerű - ki bízna meg egy olyan cégben, amelynek negatív a hírneve? A jó hírnévvel rendelkező vállalatok több ügyfelet szereznek és jövedelmezőbbek. Olvassa el ezt a cikket, ha további ismereteket szeretne szerezni arról, hogyan javíthatja és őrizheti meg cége hírnevét.

 

Online jelenlétének növelése érdekében fontolja meg a közösségi média használatát. Az olyan oldalak, mint a Facebook, a Twitter és a LinkedIn segítenek az online és offline üzleti jelenlét kiépítésében. A közösségi média hatékony használatához rendszeresen posztolnia kell státuszokat. Amikor információkat tesz közzé egy közösségi médiaoldalon keresztül, használjon kulcsszavakat, és olyan információkat adjon olvasóinak, amelyekre valóban szükségük van.

 

Legyen átlátható. Egyes vállalatokat azzal vádolnak, hogy eltávolítják a panaszokat a weboldalukról. Ne legyen olyan, mint ők. Ehelyett gyorsan válaszoljon a panaszokra, és a weboldalán közölje, hogyan fogja orvosolni a panaszt. Ha a panasz megoldódott, kérje meg ügyfelét, hogy tegye közzé a weboldalán, hogy a panasz megoldódott, és mennyi időbe telt a panasz megoldása.

 

Ne engedje meg magának, hogy felhúzzon valakit, akinek nyilvánosan problémája van Önnel. A legjobb módja ennek kezelésére az, ha valamilyen megoldást kínálsz nekik. Ez megmutatja mindenkinek, aki keres, hogy hajlandó vagy extra mérföldet tenni azért, hogy ügyfeleid elégedettek legyenek.

 

A magánjellegű promóciót vagy üzletet mindig magánügyként kell kezelni. Ez akkor fontos, ha jelentős kedvezményt kínál egy panasz kompenzálására. Nem szeretné, ha gátlástalan emberek úgy próbálnának ingyen dolgokhoz jutni, hogy hamisan panaszkodnak a termékére.

 

Hol vannak a vásárlói? Ha egy adott üzletbe vagy étterembe járnak, menjenek oda sokat. Ha olyan helyekre látogat el, ahol a vásárlói gyakran megfordulnak, megismeri őket, és jobb szolgáltatást tud nyújtani. Az ügyfél a társasági környezetben érzi magát a legjobban, és itt nagyobb valószínűséggel lesz önnel nyitott.

 

Ha itt-ott negatív visszajelzéseket kap, ne távolítsa el azokat. A legtöbb vállalkozásnak időnként lesznek elégedetlen ügyfelei. Ha mindenhol csak pozitív értékeléseket kap, az emberek azon kezdenek el gondolkodni, hogy vajon azért tesz-e dolgokat, hogy jobbnak tűnjön, mint amilyen valójában.

 

A lehető leggyorsabban reagáljon a panaszokra és aggodalmakra. Minél hamarabb orvosol egy problémát, annál kisebb lesz a baj. Ha megvárja, amíg egy ügyfél az interneten keresztül panaszkodik, lehet, hogy már túl késő lesz. Mutassa meg ügyfeleinek, mennyire törődik velük, hogy visszatérjenek.

 

Ha cégéről negatív véleményt kap az interneten, ne reagálja túl. Az egyik legrosszabb dolog, amit egy vállalat tehet, ha haraggal válaszol egy negatív megjegyzésre vagy panaszra. Emellett ne próbáljon megtorlást gyakorolni a panaszt közzé tevővel szemben. Az ilyen típusú reakciók nem oldják meg a problémát, és csak még inkább felhívják a figyelmet a negatívumokra.

 

Legyen óvatos az online megosztott információkkal kapcsolatban. Ezeket később felhasználhatják Ön ellen, ezért legyen óvatos. Még ha a közösségi média fiókjait csak kevesen használhatják is, az óvatosság akkor is kulcsfontosságú.

 

Legyen óvatos azzal, hogy Ön és alkalmazottai mit mondanak online. Bármi, amit a Facebookon, a Twitteren vagy bárhol az interneten mondanak, örökre online maradhat. Győződjön meg róla, hogy vállalata rendelkezik-e közösségi médiára vonatkozó szabályzattal. Az alkalmazottai hangja képviselheti a vállalatát, ami lehet jó vagy rossz. Ezért fontos, hogy a kialakított közösségi médiapolitika szerint járjanak el.

 

A jó hírnév minden egészséges vállalkozás alapját képezi. A rossz hírnévvel rendelkező vállalkozások elveszítik az ügyfeleket, és nem sokáig maradnak életben. Kezelje tehát bölcsen a hírnevét, és a cége sikeres lesz. Ha vállalkozásának hírneve javul, a cége növekedni fog.